Svullna ögon

Gomorron på er. Ja idag vaknade jag med svullna ögon..inte så konstigt kanske med tanke på hur mycket jag grät igår kväll/natt. Jag låg och läste boken "När livet stannar" av Malin Sävstam, den är en sann berättelse skriven i dagboksform och handlar om en familj på fem personer som åkte på semester....bara två av dom kom hem. Tsunamin tog pappan och två av barnen. Beskrivningen av själva tsunamiförloppet och sjukhusvistelserna efter det är beskrivna i ett töcken liksom, men igår när jag läste kom hon hem till Sverige och klev in i det gemensamma hemmet för första gången...alla känslorna som hon beskrev då....ja man kunde känna hennes smärta genom boken, det var så otroligt påtagligt. Läs den!! Man tar för mycket för givet, livet är inte självklart!

Jag sitter med en kopp kaffe, MTV är på och jag ska snart göra mej iordning för att åka till Örebro. Som jag sa igår så blir det grupparbete på förmiddan och föreläsning på eftermiddan...en riktigt lång dag alltså. Slutar inte förrän fem.....

Det var riktigt kallt idag, nio minus..brrr, men skönt, då kanske det blir is igen så man kan vinterfiska och åka skrillor.

Ha en underbar dag idag, jag ska göra så gott jag kan för att få det.

Kramar i massor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0