Snö snö snö...blöt snö

Massor av blöt och härlig snö har det trillat ner inatt och idag. Hoppas inte plusgraderna fortsätter för då kommer det väl att minska på snön och det fort....OCH DET VILL JAG INTE!!!
Peter plogar för fullt och Vicce och jag tänkte inte göra annat än å vara hemma idag. I eftermiddag kommer en av Vicces bästa kompisar, Simon, hit med sina föräldrar och fikar lite. (Vicce har många bästa kompisar och det tycker jag är underbart skönt).
När jag var i Vicces ålder började mitt mobbinghelvete som varade ett antal år, min fasa är att han ska behöva gå igenom samma sak. Jag tror att jag är ganska vaken på tecknen eftersom jag själv varit där och det tror jag är bra för då kan man som förälder gripa in i tid....det är min förhoppning i alla fall OM nåt sånt skulle ske, vilket jag såklart ber varje dag att det INTE ska göra.
Barn ska inte behöva genomgå sånt...barn ska va barn och barn ska skratta, leka och må bra!!
Mina föräldrar fanns där för mej, stöttade mej och var helt enkelt där...det gjorde att jag klev ut på andra sidan som en stark tjej fylld av självinsikt och självförtroende.

Ja, nog om det....nu ska jag göra lite mos till våra fiskbullar...snart är tvätten klar.....dammsugarn har gjort sitt....sen blir det nog lite plugg tror jag......men ut i det underbara snövädret måste vi först såklart.

Hörs ikväll igen...om ni vill

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Vigdis

Haha... här längtar jag bara till sommaren ;)

Ha en fin kväll!

2009-02-22 @ 19:40:08
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0