Oboy och kärnkraft

Sitter med ett bamsestort glas oboy som jag njuter av...underbart. Lite sorgsen är jag dock...En av Vicces bästa kompisar Nils var här igår och råkade slå foten i en tröskel så illa att han fick åka till sjukan och röntga idag. De misstänker en pyttespricka och han har riktigt ont stackarn. Hoppas han blir kry i foten snart så han kan vara med på de aktiviteter han tycker så mycket om.

Ska fortsätta i boken sen...om jag orkar..den är otroligt tung att läsa..psykiskt tung.
Sitter och msn-pratar med en norsk kompis (Katrin) och väntar på att Peter ska komma hem. Han hjälper en kompis med nåt...tror han nämnde ordet tak...men jag minns inte...har just lärt mej att det kallas selektiv perception...hjärnan sållar bort det som inte är viktigt eller nödvändigt att veta just då, så jag kan koncentrera mej på annat. Antagligen tyckte inte min hjärna att det var viktigt vad han gjorde...bara vart han gjorde det....hihi...nåja...

Nu ska jag snart krypa under täcket för ikväll är jag skittrött rent av...riktigt jäkla skittrött.

Nu kom han hem....bar in en stor låda ved så vi kan hålla fyr i pannan inatt, lär bli kallt. Min kompis i norge räknar med 23 minusgrader inatt....stackars dej gumman:).

Måste börja baka inför Vicces födelsedag också, det blir kul.....ska ha massor med sorter. Älskar att baka till födelsedagar och sånt..särskilt Vicces såklart.

Imorgon är en ny dag....bäst att vara utvilad...

Bara som ett pyttelitet avslut i en bamsestor fråga...lyssnade på teve samtidigt som jag satt här och hörde där en debatt om kärnkraftfrågan. Jag är personligen väldigt mycket emot kärnkraft och är ohyggligt rädd för denna dödliga elproduktion. Har läst mycket om det........Vet ni att använt kärnbränsle är dödligt radioaktivt i 100 000 år....detta ska de borra ner i vårt urberg (som för övrigt inte är klart än på länge och i väntan vet man inte var man gör av detta för både människor, djur och natur absolut dödliga avfall). Hur kan någon människa garantera eller ens tänka en sund tanke om att det är säkert att borra ner detta i vårt urberg...vet vi vad som händer med bergen under en period på 100 000 år......För 100 000 år sedan var det stenålder och det vandrade omkring mammutar och sabeltandade tigrar i södra europa...här var det för faan istid!!! Jag frågar igen....hur kan någon garantera att det använda kärnavfallet kan tryggas under jordens yta i 100 000 år??? Hur vet vi hur Sverige ser ut om 100 000 år??? Hur vet vi hur jorden ser ut om 100 000 år??? Bullshit säger jag, ingen vet och det här är människans egen väg till självutplåning!!! Jag säger bara en sak....TÄNK!!!!!



Kram och var rädda om varann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0