Måndag...

Varit i Örebro idag, förmiddan ägnade vi åt en tre timmars föreläsning om psykodynamiska teorier..mest dess föregångare, som Freud och Eriksson. Kostigt att dessa teorier lever kvar idag i stor utsträckning eftersom de dels är 100 år gamla och dels (enligt mej) är ganska konstiga...om inte till och med sjuka.....nåja, tur att det i alla fall utvecklats en smula så man inte fortfarande anammar de faser som Freudan så varmt förespråkade...sexuella faser....jaja, det var han det...och då det.

Ja snön ligger kvar så otroligt vackert.......Peter gnällde lite för att jag inte skottat till vedboden...fast jag skottat hela gården...hmmm, en del människor är svåra att få nöjda *ler*. Men jag sa att om han tycker det behöver skottas så kan han göra det själv för jag tycker om att pulsa i snö......Nu kanske jag inte tycker om att pulsa i snön så där jättemycket varje dag med en tung vedpåse...men jag tänker INTE erkänna att jag inte orkade skotta dit.....lite stolthet har man väl!!!!! (Nu menade ju inte Peter allvar med sitt uttalande utan retades bara men jag var tvungen att skydda min stolthet ändå).

Jag har en smarrig blåbär/hallonpaj i ugnen nu...blev bara så himla sugen. Den är löjligt lätt att göra och får en söt och knäckig yta.

Du behöver:

125 g smör eller margarin
1 dl havregryn
1 dl vetemjöl
1,5 dl strösocker
3/4 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljsocker

Valfria bär

Gör så här:
Lägg bären i en smord pajform. Smält smöret och tag grytan av värmen. Blanda sen i de övriga ingredienserna i smöret. Häll smeten över bären och grädda i 200 grader ca 30 minuter.
Jag kan rekomendera dubbel sats av pajdegen för det är lite lite med en sats.

Nu ska jag plocka min paj ur ugnen sen ska vi njuta den med vaniljsås.

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0