Härliga lördag

Det har varit en både bra och produktiv lördag. Som jag skrev tidigare var vi ute hela förmiddan och en bra bit in på eftermiddan, det var ett magiskt väder ute. Det gäller att njuta av såna här dagar.

Jag har även jobbat en del med grannsamverkansgrejer (jag är ju sekreterare i Grannsamverkan här i bygden) skickat ut lite mail och postat lite brev, pysslat lite med uppdatering av adresslistor och sånt......lite underhåll kan man säga.

Victor va med en kompis ett par timmar i eftermiddag, då försökte jag skriva på tentan lite. Det gick segt men ganska okej.....tror jag...kanske trycker på delete när jag läser igenom det imorgon...suck. Det är svårt med etiskt tänkande i ett specifikt fall....väga för och nackdelar i ett visst handlande....väga in egen förförståelse och sina egna och andras värderingar...göra sig säker på att beslutet man tar är det som leder till "Mest gott", som får minst negativa konsekvenser......stööön....det är svårt även om det kan verka självklart. Såna här överväganden skulle folk egentligen behöva göra i verkliga livet också, då skulle mindre människor behöva bli sårade...men det så klart...då skulle väl ingenting bli gjort heller om man skulle behöva analysera varenda ord och varenda handling.....

När jag hämtade Vicce hos kompisen stannade jag och pratade en stund, alltid lika mysigt hos dom! Tack för kaffet EvaLena!

Imorgon blir det kanske pulkabacken med korvgrillning......måste laga mina termobrallor som jag så stiligt slet sönder när jag smög in i skogen och pinkade när vi vinterfiskade sist...hihihi....en stor stock som jag skulle kliva över på min väg mot ett skyddat ställe hade en stor sidogren som bestämde sig för att kila in sej i mina brallor och ta med foder och hela skiten....det resulterade i ett bamsestort hål.....jaja, det hinner jag nog nästa ihop imorgon förmiddag. Annars får jag minimalt med stilpoäng i pulkabacken med min enorma tygflik som fladdrar vilt och fint i vinden. Äsch..vad spelar det för roll på en kärring där det ändå fladdrar lite överallt HAHAHA......

Nu ska jag spela nåt spel med Victor...försökte nyss övertala honom att spela SkipBo med mej men han var inte så sugen....jag får kanske tjata lite mer.....*ler*

Dagens citat är taget direkt från reklamen på fyran

"Axla inte någon annans mantel utan sy dig din egen"

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0