Halka men bra ändå

Mmm, imorse var det superhalt på vägen. Gjorde klassikern på E20, stannade (ja, jag kollade förståss att det inte kom nån bil först) och stack ut foten och helt enkelt kände om det var halt. DET VAR DET!! IS!!
Vi åkte i ett behagligt mak in till Örebro och trots det så hann vi med en kopp kaffe innan kommunikationsövningarna började.

Vi hade ju kommunikationsövningar med psykodynamisk inriktning och det var skitsvårt. Helt anorlunda mot de övningarna vi hade i höstas när vi bara skulle inleda ett samtal utan nån tanke på teoretisk inriktning. Det gick bra och jag fick bra feedback från mina gruppkamrater, man får verkligen tänka till och försöka fokusera. Innan hade alla fått tala om vad man ville träna på och sen skulle gruppisarna ge feedback. Jag ville träna på att inte ställa ledande frågor och så ville jag kunna förmedla lugn...det tycker jag är viktigt. Hmmm, jag höll mej nog ganska lugn men ställde en hel del ledande frågor......DET ÄR VERKLIGEN SVÅRT!!!! Varför kan jag inte låta folk tänka själva, jag måste verkligen träna på det.  Nåja, det gör inget, alltid har jag lärt mej nåt. Det var kul i alla fall. Jag tror vi har nytta av de här övningarna på ett eller annat sätt.

Nåja, sen hämtade jag Vicce och vi stack direkt till hästarna som ville ha lite lunch. Alltid mysigt med stallet...har mockningen kvar men det tar vi senare tänkte jag. Hästarna är "mina" troligtvis hela helgen eftersom det antagligen ska komma mer snö så blir det nog plogning för Peter hela helgen. Ja, ja......sånt är livet....

Nu ska jag köra igång med disken från igår, den hade jag absolut ingen lust med igår kväll...den som spar han har.

Kramar i massor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0