Förväntan i luften

Ja, det är förväntan i luften här hos oss men elvaårskalas i faggorna. Idag ska jag baka klart det sista och storstädningen prioriterar jag bort...finns saker som är viktigare....

Har varit i Örebro idag, föreläsning på förmiddan om barn som far illa...vi var nog alla tysta och tagna efter det. Han (föreläsaren) drog lite exempel från verklige livet och man vill knappt tro att det faktiskt finns barn därute i Sverige som har det så fruktansvärt illa.....ofattbart men helt sant och det är där jag vill arbeta som färdig sen, det är där jag vill vara med att fånga upp dom och försöka få dom på rätt spår igen...ge dom en chans att överleva utan allt för stora men.....jaja, alla drömmer vi väl om att göra stordåd när vi är färdigutbildade och även om man bara hjälper ett barn så har man gjort just det...ett stordåd.

Eftermiddan ägnade vi (i gruppen) åt att söka efter artiklar, vi satt i bibblan vilket var väldigt bra eftersom allt finns på plats där. Material att kopiera ur och folk att fråga om vi kör fast.

Ja, nu är det dags att börja först med middan och sen ska det bakas....och sen måste jag plugga...igen

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka MÅNGA kramar till elva åringen från OSS ALLA

2009-02-17 @ 20:05:32
Postat av: Anki svarar

Han bugar och tackar:)...ser verkligen fram emot morgondagen

2009-02-17 @ 20:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0