Datorkrångel och dumlekakor

Ja, det har varit lite krångligt med datorn idag, eller i eftermiddag rättare sagt..jag kunde inte logga in på msn och inte öppna några websidor..mycket irriterande för mig som är så beroende av den förbaskade datorn....hur klarade man sej förr...innan datorn fanns.....hmm, det gjorde man och skulle förmodligen göra det nu åxå om man bara la manken till lite.

Ja, åter till mitt krångel då...ringde till supporten och skitenkelt....dra ur kontakten till routern och modemet och sätt sen i den igen. Jaha, sagt och gjort, det gjorde jag och VOALA...det funkade igen. Tänk om jag gjort så med en gång, då hade jag haft tjockare hår nu.....

Jag har bakat dumlekakor, fast jag hade ingen noblesse hemma så jag skar sönder dumlebitarna och blandade i smeten istället för att lägga en dumlebit i........gott blev det i alla fall....sen bakade jag schackrutor, en klassiker.

Här är receptet på dumlekakor:

200 g smör eller margarin
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Dumlekola
Noblesse

Smält margarinet och låt det svalna något.
Blanda sockret, vetemjölet och bakpulvret och häll sen över smöret, blanda väl.

Klicka smeten i formar, stoppa 1/2 - 1 dumlekola i varje.

Grädda i 175 grader ca 15 minuter eller tills det fått fin färg.

När du tagit ut plåten lägg då en noblesse på varje, och låt den smälta av sig själv.

Smarrigt, det blir en knäckigt kladdig kaka som är nästan omöjlig att motstå.

Å med det säger jag gonatt för nu ska jag lägga mej och läsa lite.......igen.....

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

MMMM låter väldigt gott, de måste jag testa tror jag . Kram

2009-02-17 @ 06:57:16
URL: http://elkarlsson.blogg.se/
Postat av: sara

Naturligtvis kan det variera från person till person, jag säger inget annat, men jag är övertygad om att malin inte hade reagerat ett dugg. Men det är iallafall vad JAG är övertygad om. Vi lär ju aldrig få veta vilket fall. Kram Sara

2009-02-17 @ 17:20:32
URL: http://sarablabar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0