Blöt, tung, härlig snö....

Nu ligger den där som ett tjockt (nästan en decimeter) tungt blött täcke över allting.....snart ska jag ut och skotta undan den. Jag älskar att skotta snö, det blir så vackert då tycker jag. Min trädgård är som vackrast med den döljande snön över allting....bara fina gångar med perfekta kanter...ja jag vet att det förmodligen låter knäppt men det ÄR verkligen snyggt då.

Innan vi går ut och hugger i med snöskottningen ska vi äta kålpudding som jag har i ugnen nu...det luktar verkligen skit i hela huset när man kokar kål men det blir himla gott när det är klart.

Min morfar fyller år idag, ringde till honom förut och gratulerade. Vi ska åka dit en annan dag, dels är inte Vicce helt kry än och dels är vägen oplogad......vill inte ge mej ut med förkylt barn på halkiga vägar...skulle inte gjort det med friskt barn heller för den delen......nog för att jag älskar vintern men vill helst inte åka bil så länge inte vägen är plogad.....

Peter plogar för fullt " Vänta inte hem mej i brådrappet" sa han när vi talades vid förut....förmodligen inte på hela helgen skulle jag tro.

Victor och jag satt i soffan och pluggade förut, han satt med sin mattebok och jag med min psykologibok.....vi funderade på varför golvlampan lyste så svagt....när jag sen skulle släcka den så slocknade den inte direkt....jag kollade in lampan och den glödde verkligen....och när den väl slutat glöda var den svart och fylld med bubblor.....jätteläskigt...nu har jag dragit ur kontakten så vi inte råkar sätta på den av misstag innan jag köpt en ny lampa dit.

Nu har jag fått två av fyra ljudfiler av en gruppkompis så i eftermiddag ska jag lyssna på informationsföreläsningen angående praktiken vi ska ha nästa termin. TACK ni som hjälpte till så den kunde skickas till mej!!!!! (ni vet vilka ni är)

Nu ska vi äta lite sen lunch...blev sen frukost så hela dagens måltider kommer att förskjutas en smula..men vad gör det....inte ett dugg.

Vi hörs igen snart...

Kram på er...och ta det lugnt på snöiga vägar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0