Rena rama Bullerbyn...

Ännu en fantastisk dag börjar gå mot sitt slut....
Nu är det riktigt mycket snö och ungarna i området är ute hela tiden. Just nu är det extra mycket barn här för sommarstugegästerna från Holland är här och så har Vicce en extra kompis här som ska sova över + de "vanliga" grannarna då..... Ja ett riktigt gäng har det varit och de springer mellan gårdarna och leker hela tiden....den ena idén tokigare och roligare än den andra. Rena Bullerbykänslan!!! Det blir en sån härlig stämning här ute på landet på någe vis...kan inte förklara det riktigt. Men ni som bor ungefär som jag vet vad jag pratar om...Kan bara förklara det med ordet Bullerbykänsla....Det är nära liksom....
Shit va jag trivs där vi bor!!!

Min Peter är iväg och plogar snö igen...det är bråda tider när det snöar hela tiden. Jag beundrar verkligen de som arbetar med snöröjning, de arbetar dag som natt och utan dom så stannar fasen imej Sverige....Ja, jag beundrar dom...det är ett viktigt jobb de har, ett jobb som betyder nåt för andra...Peter tycker det är roligt, jobbigt men roligt...det är ju många snöröjare ute så det är nog någe visst. Jag är jättestolt över honom att han orkar och att han kan...det krävs nog en hel del för att orka och kunna...och det har Peter, han har vad som krävs. Love ya my man=).

Som jag sa så ska Nils, en kompis till Vicce, sova över så nu får han inviga den övernattningsluftmadrass som Vicce fick av mormor och morfar i julklapp. Det gick bra att blåsa upp den i alla fall....och skön var den att ligga på sa grabbarna.

Imorgon ska Vicce till ortopeden med sina häl och höft-problem...undra vad de kommer fram till???

Nu ska jag surfa runt lite på internet och sen ska jag käka ris a´la´malta.

God fortsättning söta vänner

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: Evalena

God fortsättning själv...

2009-12-27 @ 21:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0