Jag - inte en djurmänniska

Imorse regnade det när jag gick till stallet...men som tur var så sjönk temperaturen ganska snabbt och det gick över i snö. Men det var inte så himla lätt att skotta snön sen när den frusit till på ytan...men en massa spadtag och en ond rygg senare så är det klart.
 
Ja...jag har ju hand om hästarna när Peter kör snö...det går allt bra även om jag kan tycka att det är en aning tungt. Shit vad jag gnäller känner jag...men hästarna ÄR faktiskt inte mina...då har jag rätt att gnälla...Jag har aldrig haft bra hand med djur över huvud taget....vet inte varför men djur gillar helt enkelt inte mej....Tur jag inte pluggar till veterinär.....

Jag älskar hästarna men jag har inte den rätta inre styrkan att kunna handskas med dom, därför överlåter jag det med varm hand åt min kära man....gosar och pysslar i stallet gör jag...borstar och kratsar hovar och sånt, men jag leder dom inte nånstans...jag är ingen ledartyp direkt...

Nåja, Vicce var till ortopeden idag med sin häl och sin höft. Det finns inget som tyder på något fel utan läkaren sa att eftersom Vicce är så aktiv som han är och det faktum att han växer mycket nu tillsammans gör att han kan få ont. Det beror tydligen på att musklerna kring höften är i obalans och då blir det ett slags klickande i kotan. Inget som är farligt och läkaren sa att Vicce till och med kan börja spela fotboll igen. Behöver jag tala om att vi känner oss jättelättade och glada. Hälproblemen kommer ifrån fotbollsskorna...men det har vi ju förstått redan...

Peter har plogat snö sen igår kväll...fattar inte att han orkar, men han brukar alltid orka det han måste. Han är stark. Love ya my man!!!

Be careful out there...

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Höre du ,du har god hand om djur det är bevisat för Rocky och Bella blir såååå glada när du kommer och det är ett bevis som heter duga..inte bra med för mycket snö skottning men vad gör man..skönt att det inte var något annat med Vicce ,du får hälsa honom så gott..kramis

2009-12-29 @ 06:49:00
Postat av: Vigdis

Tack så mycket!

Jo, granen är fin - directly from Claes Ohlsson...hehe ;)

Men den är praktisk, och min karl har astma och tål inte riktiga granar =)



Hoppas din jul har varit fin, och att du får ett underbart 2010!

Kram

2009-12-29 @ 13:08:04
URL: http://nyandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0