Skit i miljön - köp plastpåse

Hemma och vabbat idag...Vicce hade faktiskt inte ont i halsen när han vaknade, första dan utan halsont för honom, skönt. Det har varit en ettrig infektion, ingen feber men en ettrig lokal halsinfektion. Skönt det vänt.

Igår jobbade jag, då var farmor här och höll Vicce sällskap. Vi ringde henne på onsdagkvällen men hon tvekade aldrig utan satte motorvärmaren i bilen och ramlade in hos oss 6,40 torsdag morgon. Tusen Tack!! Idag kunde hon inte för hon skulle jobba så då var jag hemma istället. Vi har pusslat den här veckan och det har löst sej bra.

Idag har jag bakat en hel del småkakor, fick ett ryck och bakade fyra sorter. Vi äter inte mycket kakor här så jag brukar baka halv sats åt gången bara, annars får vi slänga massor. Men fyra sorter blev det som sagt...

Efter jobbet igår så åkte jag och handlade vid min vanliga affär....fick en kassörska som såklart lämnade kassan så fort jag betalat (jag hatar när de gör så) vilket resulterade i att jag fick typ klättra efter varorna eftersom ingen var kvar och skötte bandet...tycker det är skitusel stil och det är oftast samma brud som gör så...Påminn mej att jag INTE ska ställa mej vid hennes band mer....
Okej..inte nog med det...när jag sen rullade ut med alla mina papperskassar (ja, jag tänker på miljön) och sen skulle lyfta dom från kundvagnen och in i skuffen på bilen så lossnar såklart pappershandtaget på den ena och ut på parkeringen trillar allehanda ting...bland annat en jävla gurkburk som såklart går sönder...gurka överallt...det stinker...
Jag slänger in de grejer som inte stinker gurka i skuffen och går in i affären för att hämta en påse att plocka glasskärvor och gurka i...får med mej en pappersrulle av en snäll kassadam...Där står jag på knä på Kronhallenparkeringen och torkar asfalten med hushållspapper...Fiiint. Kunde ju inte lämna det där...dessutom var det bakom mitt bakdäck...
Nåja, när allt är upplockat så sätter jag mej i bilen och öppnar min mintstång, tar en tugga och börjar backa ut...fortfarande med mintstången i munnen...DÅ, ett öööronbedövande gnissel...jag tittar skräckslaget på tanten i bilen bredvid som slänger sig ur sin bil och undrar vad som händer....Jag bromsar, lägger lugnt i ettans växel och kör varsamt framåt under kraftigt gnisslande. Jag går ur bilen och tanten och jag stirrar på varann....Jag säger: Oj, jag trodde jag körde på din bil.....Hon svarar: Det var tur att du inte gjorde det...
Ja ja, jag kollar under bilen och där ligger en flaska med ICA dricka som troligtvis rullat in under bilen då påsjäveln pajade.. (Här börjar jag bli en smula irriterad)..jag fiskar upp den halvmosade, läckande flaskan och viftar med den triumferande mot tanten...Det var den här!!! Och vet du vad, jag tänker va fräck och bara ställa den här...jaa, det tänker jag, sa jag och ställde den demolerade, blöta flaskan på parkeringen, satte mej i bilen och körde därifrån...frenetiskt tuggande på min mintstång...

Nästa gång skiter jag i miljön och köper plastpåse istället...det är bättre för hälsan...

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Ja ibland vill man bara skita i allt och gå där ifrån för det kan hända att det blir någon dag bort emellan som bara är så där jävla vrångt allt så du gjorde rätt i att lämna den där jäkla flaskan..fniss..kram

2009-12-05 @ 09:03:24
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0