Carpe diem

Victor och jag vandrar runt här hemma och gör just ingenting. Victor har fortfarande ont i halsen...när jag kollar i hans hals ser det ut som om han har en massa blåsor där och så är han RÖD..förstår att det gör ont alltså. Värst är det på morgonen och kvällen. Just nu sitter han bredvid mej och pluggar matte:). Ska Vicce vara hemma imorgon också så är Peter hemma har vi bestämt...troligtvis blir han hemma imorgon också...

Vaknade till ett gnistrande kallt och vackert frostlandskap imorse. Så mycket frosten gjorde för ljuset och energin.




Plockade fram en påse lingon ur frysen och kokade lingonsylt förut. (TACK PAPPA)!!! Utan pappas bärplockningsintresse och snällhet hade jag inte haft några lingon alls.

Jag har hängt ut en massa mat till fåglarna igen, jordnötter, talgbollar och solrosfrön...det går åt mat för att de ska hålla sig varma.

Peter blir nog sen idag trodde han...kör visst bud till Stockholm...låg en hel del bilar på taket längs vägen sa han. Är det så himla halkigt???

Hitta styrkan i dej själv och njut av livet som det är!!
CARPE DIEM!

Kramelikram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0