Älskar livet...

Julhelgen har vi firat hemma hos oss...
"Tomten" hade såklart lagt julklappar i Vicces julstrumpor under natten...ja han tror inte på tomten så jag gör det nog mest för min egen skull...säger att det är tomten som varit där alltså....
Eftersom vi skulle äte julmat när mina föräldrar kom på kvällen så åt vi bara tomtegröt till lunch....och Vicce fick såklart mandeln den lille turnissen=)

Julaftonens kväll firade vi här tillsammans med mina föräldrar. Vi åt en massa god julmat, läste juldikter, sjöng och öppnade massor med julklappar. Tack Peter, Victor, mamma och pappa för en underbar julaftonskväll!!

Idag har Peters mamma och morbror varit här och ätit och bytt julklappar. När de åkt hem gick vi ut och skottade snö i snöstormen och Vicce byggde snöfort tillsammans med grannarna och åkte pulka och bobb. Det var jättekul!! Kinderna var illröda och fina när vi kom in. En helt sagolik julhelg.

Inatt ska Peter iväg och ploga snö stackaren...det har kommit en hel del. Det är helt underbart vackert...och för att inte tala om hur mysigt det är att krypa in när man varit ute länge...koka sig en kopp varm choklad, tända lite ljus och krypa under en filt och bara mysa samtidigt som man lyssnar på vindens tjut och snöns framfart runt knuten. Älskar den här tiden...älskar snö...älskar jul...älskar allt ...älskar livet...

Kramelikram 

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

Tack själv för en helt underbar kväll, med god mat och allt mys runtomkring

2009-12-26 @ 09:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0