Snart dax

Då var det snart dax för ännu en fotbollsmatch...hemmamatch...onödigt varmt kan jag tycka men vi får väl bära hinkar med vatten som de får doppa huvudena i. Idag möter vi Filipstad...väldigt öppen match...men Filipstad är bra, vi får se. Som jag brukar säga till Vicce så är våra killar och tjejer (ja, vi har ett blandlag) totalt oslagbara när de har kul när de spelar...när de leker fram bollen mot mål, dribblar, passar varann och som sagt har jäkligt kul. Är de inte på det humöret kan det gå precis hur som helst....kan va svårt att ha kul när man spelar match i stekande sol och onödig värme, men vi får se.

Jag har kärrat ved på förmiddan...ska fortsätta ikväll när det blir lite mer skuggigt runt vedhögen. Börjar göra ont i händerna nu....har kört 80 kärror i helgen, ja jag räknar för jag kör tio sen tar jag en paus...måste ha småmål annars blir det olidligt. Duktigt Anki!! Det är riktigt kul när man ser hur högen växer i vedboden och minskar ute.

Nu ska jag ta mej ett glas juice och sätta mej ute i skuggan och bara njuta av tillvaron ett slag.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Vi ses om en stund nere på åvallen...

2009-08-09 @ 15:41:51
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0