Gravid med båt...

Ja, för vi har inte köpt den än utan vi är bara lite gravida med den liksom....Var och tittade på en båt i Karlstad idag och Peter blev helsåld direkt..ja jag gillade den också för om vi ska ha en båt så ska det va en sån, precis en sån. Stor ruff med ståhöjd, soffor och bord som är bäddbart till bred dubbelsäng...bra förvaringsutrymmen, toalett...köksdelen hade spis, diskbänk och nytt kylskåp...Ute var det stor plats med typ soffa med skinndynor på..kapellet var fint och inredningen var fin...Ja, båten var fin helt enkelt...Visst, ingen ny båt, lite skavanker här och var men det gör inget för vi ska våga röra oss i den utan att vara livrädd att man pajar nåt....Ja, vi ska fundera lite men bestämde det så gott som säkert med båtägaren...

Jag är ju rädd för sjön...tänkte försöka lära mej tycka om sjön...Vet inte om det går...Jag gillar inte avgrundsdjupet under mej, gillar inte att inte ha fast mark under fötterna...Vill veta vad som är under mej liksom...skitläskigt att bara stirra ner i ett mörkt jävla vatten som man inte har en aning om vad det innehåller...Huga, har nog sett för mycket skräckfilmer tror jag....Ser ingen tjusning i att ligga och guppa fram sakta..lyssnande så motorn verkligen inte stannar...tokglo upp på himlen där svarta stormmoln i snabb takt tornar upp sej....knappt se land....och om man ser land så är den faan i mej skitlångt bort och man har ingen aning om var man är i alla fall....ingen att fråga om vägen....ingen bensinmack i närheten....Sjöräddningen finns ju tack och lov så man har en liten livlina när man utan makt över situationen guppar runt på vågorna blå, utelämnade till vädrets nyckfulla krafter...

Ja ja, det löser nej sa han som sket i vasken...

Nu ska vi snart vittja kräftburar med Kent och Ella...förresten gillar jag inte kräftor heller, de hör ju till de där läskiga djuren som lever i det svarta avgrundsdjupet...de ser dessutom ut som monster....
Just nu är visst mitt liv fyllt av skräckfyllda upplevelser....bäst att börja gilla läget..go with the flow liksom...vi börjar med att försöka peta på en kräfta ikväll...ja en levande alltså....Wish me luck...

Sen blir det grillning och förhoppningsvis ett parti kort=).

Bildbevis imorgon=)

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: tess

Ja just nu är det tufft. Mycket som ska göras men de får ju gå. Jag ska ha all hjälp jag kan få...



Du ta dig tid och rösta på mig i veckans blogg inne hos mig... //Tess

2009-08-23 @ 14:30:04
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0