Funderar igen...

Jobbar kväll som sagt och har tjugo minuter kvar innan jag ska rapportera över till nattpersonalen. Jag gillar att arbeta kvällen...Ikväll har varit en riktigt bra kväll..en sån där kväll man lämnar bakom sej med en känsla av att man gjort något riktigt bra.

Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar sen har jag ledigt i två veckor innan mina verksamhetsförlagda studier drar igång. Är nog lite spänd inför det...många tankar och frågor som snurrar...är jag verkligen redo?..kan jag det som jag förväntas att kunna?...kommer jag att klara det?....är jag lämplig för den sortens arbete?...hur kommer det att gå?...vad kommer jag att få göra och hur kommer jag att klara av det?....största frågan är nog om jag kan det jag förväntas att kunna...ja, jag vet inte..hur ska jag kunna veta det....
Det finns två sidor....en rädd och osäker sida som jag vet att jag måste trycka undan...och en sida som vet att jag kommer att klara det, som vet att jag kommer att lära mej massor och som är full av jävlaranamma, styrka och kunskapstörst. Må bäste sida vinna!!!
Jag tror att de flesta av oss som ska ut i verksamheter nu har liknande känslor...tror det är bra om vi känner så. Tror ingen går ut och tror att det ska bli lätt som en plätt...det ska inte va lätt som en plätt för vi ska lära, tänka, känna och förhoppningsvis lämna verksamheten efter 20 veckor en massa kunskap och erfarenhet rikare.

Snart hemgång sen ledig i två dar...jobbar helgen.

Kramelikram


Kommentarer
Postat av: tess

Tusen tack för komplimangen,,, den värmde gott. Man funderar ju ibland hur andra ser en. Givetvis vet även jg att jag har en jäkla kunskap. Jag var duktig i skolan och jag fick mycket skit när jag började jobba då jag inte va rädd för fan själv. Jag vågade försöka. Jag vågade misslyckas.



Många har sett mig som ett hot jag vet det... det har varit mer än tufft att vara jag många gånger.



Men tack... de värmde. Jag börjar med Mattias och Annas hjälp inse att jag duger och att jag inte måste förstå varför andra faktiskt tycker om mig...



Och du... du kommer klara skolan fint nu,,,men de du känner är naturligt. Tror man ska känna det du känner.... det gör att du kommer klara dig utmärkt bra.



Lycka till säger ja...



hrm Daniel jobbar och jag trodde jag å Isak va ensamma men nu har jag visst besök....vet dock inte av vem...



//Tess

2009-08-11 @ 21:19:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Evalena

Du kommer att klara detta med bravur för du har alla hästar i stallet..du vet vad jag menar..och jag pratade sanning förut så det så..kram

2009-08-11 @ 23:14:57
URL: http://elkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0