Våren ska firas

Idag är det Valborgsmässoaftonen och för första gången ska vi inte fira den vid någon brasa utan vi sticker ut med husbilen tillsammans med goda vänner till en sjö full med regnbåge. Där slänger vi i fiskelinorna, öppnar cidern, sätter oss i varsin stol i solnedgången och bara njuter av lugnet. Kan man fira in våren på ett bättre sätt så säg??

Har börjat så smått att packa husbilen men eftersom den alltid står resklar behöver vi inte komplettera mycket....mest maten.....och handdukar måste jag fylla på med eftersom Vicce skar sig sist vi var ute och vi använde handdukar till att stoppa blodet....men annars är det klart...till och med fiskegrejerna ligger redo.

Imorgon ska vi kanske fiska nors med våra vänner Kent och Ella, men det är precis där vi bor så då behöver vi inte sticka iväg nånstans. Det är skitmysigt att fiska nors...när jag var ung kallade vi det för att slomma....min farfar var alltid här och slommade och då åkte min familj (mamma, pappa och brorsan) dit och tittade. Det var en stor händelse. Har nog bara slommat en enda gång sen dess....ska bli kul att göra det igen. Skitmysigt med alla brasor längs stranden, mycket folk, korvgrillning och håvar överallt. MYS!!!!!

Jag känner på mej det blir en himla bra helg i mysens tecken.

Så.....Jag får önska alla därute en riktigt härlig Valborg så hörs vi när vi kommer tillbaka igen...imorgon.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Det samma verkligen det blir hel mys när ni kommer hem..kramar

2009-04-30 @ 14:54:19
Postat av: tess

Hej gumman... Ja träskor väcker minnen... hoppas du har de bra. Här e de bättre. KRAMAR //Tess

2009-05-01 @ 13:07:29
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0