Uppdatering...

En liten uppdatering är på sin plats tycker jag nog.......

Tisdag:
Ja igår var jag till universitetet, vi gruppade lite på förmiddagen...skulle diskutera ett par böcker vi ska reflektera kring på de två kommande seminarierna. Vi hade hyfsade diskussioner och det räckte lätt till en A4 för mej att skriva till seminariet...sen skulle jag tänka själv på en A4 och hör och häpna...jag klarade det också*ler*

Eftermiddagens föreläsning handlade om avvikande beteenden och cirkulerade mest kring gängbildningar och våld på offentliga platser. Även lite "hur man beter sig" avyttrades och det var jättekul för visst fasen följer man de oformella normerna som finns i samhället....annars anses man konstig och udda. Vissa saker GÖR man bara inte...inte för att det är olagligt utan för att normen säger att man inte beter sej si eller så. Sen är det ju så att vissa beteenden är okej på vissa platser och inte okej på andra..........Jag kom att tänka på när jag var ung (jaaaa, jag har faktiskt varit det en gång i tiden) och när man tidigt på morronen knallade iväg hemåt efter att man sovit över hos nån kompis helt appropå.....klädseln (se kortkort, svarta nätstrumpor, högklackat, kanonsminkad och vilt sprayat hår....80-tal alltså) var inte lika het morgonen efter som den var kvällen innan....ett attribut som var okej i en situation men inte i en annan....coolt. Jätteintressant föreläsning, kanske för att föreläsaren också gjorde den levande och bra.

Kvällen tillbringade jag framför datorn....alltså så pluggade jag....

Onsdag, idag
Pluggade när Vicce åkt till skolan....
Städat, tvättat vinterkläder och plockat undan vinterskor...solklart vårtecken.

Ikväll var jag hos Lisa medan Vicce tränade fotboll......
En lugn och stressfri dag....

Nu ska jag fortsätta att plugga lite......

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Evalena

Låter som en skön dag i dag för dig..kram

2009-04-15 @ 21:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0