Tisdagen är redan snart slut

Det har varit en bra dag även om jag varit förkyld. Jag har försökt plugga flera gånger men det kommer hela tiden nåt emellan....det blir ju inte mindre att läsa direkt. Ska rycka igång och läsa fram tills LOST börjar tjugo i elva.

Jag tog en promenad runt vildsvinens matställe strax efter lunch. Det är lite häftigt att gå där, man känner sej iakttagen även om man inte kan se dom...lite småläskigt men ändå spännande. Det är en fin skogsväg och jag går den ganska ofta.

Dan har gått förskräckligt fort och imorgon ska jag till Örebro igen, etnicitetsföreläsning.
Etnicitet är ett spännande, aktuellt och viktigt ämne. Alla människor är inte lika men det betyder inte att vissa människor är bättre än andra. Kunskap är nyckeln till acceptans, tolerans och förståelse, svårigheten för många är viljan att  lära, viljan att lyssna...däri ligger styrkan tycker jag.

Nu ska jag plugga socialpsykologi en stund

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du blir kry snart och att vi kan ses och ha många goda skratt på torsdag , är det så ni kommer kan jag nästan säga till hundra att det blir glatt..kram

2009-04-07 @ 22:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0