Piggare dag....

Underbart skönt att vakna tidigt imorse och faktiskt vara pigg. Solen sken in och Victor kom farande från sitt rum med ett leende på läpparna och kröp ner i pappas tomma säng för en liten morgonmysstund.
När vi pratat om ditt och datt ett tag gick vi upp och jag fixade en smarrig frukost.....
Förkylningen är bättre (även om jag fortfarande blir svettig och trött när jag håller igång). Måste vara Azadehs dunderkur som jag provade igår kväll och även i morse som gjort susen.
Jag blandade ingefära (ganska mycket) i ett glas vatten och sen tillsatte jag citron (även det ganska mycket). Orginalreceptet skulle vara färsk ingefära och citroner i klyftor som fått stå och dra, men torkad ingefära med pressad citron gick lika bra minsann. Denna superstarka blandning drack jag sen. Det var som sagt starkt och det stack och rev i både halsen och öronen men jag blev banne mej bättre. (kanske får magsår istället men det får jag väl stå ut med hihi)

Tack Azadeh!!!

Här kan man läsa om  vilken underkrydda ingefäran är!!

Idag ska jag plugga en hel del, jag har så mycket att läsa och skriva så jag orkar inte ens skriva om det här men en sak är säker och det är att jag kommer att lära mej massor.

Jag tror jag orkar åka in på föreläsningen imorgon, den handlar om etnicitet och verkar vara oerhört intressant och viktig. Det är bara en förmiddagsföreläsning så jag borde orka men vi får se hur det känns då......

Nu ska jag diska undan lite innan jag dyker ner i mina böcker igen....

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0