10 dagars-kur

Hmmm....tandläkaren kunde inte utläsa vilken tand jag har problem med för jag hade taskia värden på två som låg intill varann...taskiga värden på 2 olika sätt då.....den ena gjorde det svinont när hon pickade på (konstigt?????) och den andra reagerade skitsent på smärtimpulser jämfört med de andra...slutsats: 2 tänder - ett problem - svindyrt. Eftersom båda tänderna är lagade och hade synlig pulpa vid lagningstillfället är det rotfyllning som gäller.....därför vill tandläkaren va säker.  Tandläkarbesöket resulterade i en penicillinkur på 10 dar så infektionen försvinner (och värken sa hon..hallelula!!), sen blir det återbesök och beslut om rotfyllning. Måste jag rotfylla båda så drar jag nog ut en av dom...den längst in...för annars blir man ju ruinerad ju....Jaja...Peter tycker jag ska köra på med rotfyllning om det behövs...tycker det är synd att dra ut...men jag vet inte jag....
Så...jag ska käka kuren och hålla värken stången med alvedon å Ipren så fixar det sej nog såsmåningom.

Imorgon blir det Örebro igen...grupparbete på förmiddan och intervju på eftermiddan.....vi ska göra en intervju för vårt projektarbete, ska bli spännande. Vi ska skriva frågorna på förmiddan.
Jag ska också hämta ut min tenta...är så himla spänd på hur det gick...tar det direkt imorgon bitti. Håll tummarna!!

Jag har läst en hel del idag, känns bra...boken jag grottar i nu är riktigt bra...Arbetsgruppens psykologi heter den....intressant. Skulle vara kul att arbeta med konflikter på arbetsplatser....i grupper....eller debriefing kanske...hmmm...finns mycket kul....nätverk...hmmm...som sagt, mycket kul finns det...

Nu tänker jag återgå till min bok ett slag...tänke bara uppdatera dagens tandbestyr

Kommentarer
Postat av: Evalena

Hoppas det går bra på tentan...kramar

2009-04-21 @ 07:28:39
URL: http://niinakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0