Välkommen till min nya blogg!

Jaha då har man startat sin allra första blogg....ever.
Vad ni kommer att få reda på här har jag inte bestämt än, det kommer nog att ge sej så småningom.

Vet ni vad., idag har det snöat riktigt stora dasslocks-flingor här hos mej. Jag satt vid mitt köksbord och käkade min gourmet-falukorv *hehe* när det började. Helt underbart eftersom jag är en av den skaran som älskar vintern och inte tycker så mycket om sommaren. Visserligen la sej inte snön nån längre stund men det bådar gott för framtiden kanske. Jag läste att nån lappgubbe hade spått en kall och snörik vinter, hoppas han har rätt......

Tänk va härligt det är att bygga snögrottor av knarrig snö, åka skidor och skridskor tills tårna och näsan nästan ramlar av och då gå in i stugvärmen och dricka varm choklad med färska ostmackor. Hmmmm....smarrigt. Det låter väl mycket härligare än varm torr sand, varmt havsvatten, svettiga skor och en kroniskt fuktig hud....yäck för sommaren.
 
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0