Jobbarhelg

Jaha, nu sitter man på jobbet, visserligen är det jättekul men just den här helgen hade jag fullt upp med skolarbeten. Jag har kanske inte talat om att jag pluggar till socionom...jo då det stämmer det...på gamla dar. Ännu ett bevis på att det inte är försent bara för att man passerat den eller den åldern. Löjligt egentligen att man ska begränsa sej bara för att man har nått en viss ålder. Nej, jag tycker nog att man ska göra det man tycker känns bra och det man tycker är roligt oavsett vilken ålder man har.
Vem har förresten bestämt att vissa saker är olämpliga och vissa lämpliga, vem har patent på att veta sånt? Vissa saker är helt enkelt rätt i tiden och då ska man göra det oavsett.....
Nåväl, för mej är det alltså rätt i tiden att plugga nu och jag gör det med stor aptit. Alla nya vänner, som alla har samma mål som jag, all ny kunskap som jag inte ens trodde skulle få plats, alla nya vägar som öppnas, ja allt det är liksom en ny värld som jag har klivit in i. Låter kanske klyschit men det är sant...

I veckan som var var jag tvungen att vara hemma vid ett seminarie och det gör då att man måste komplettera. Det var den uppgiften jag hade behövt göra i helgen......men när de ringde från jobbet kände jag att jag även ville jobba....så är det ju. Man vill vara duktig och man vill vara till lags....och så vill man såklart tjäna en hacka.

Nu är det dags att hugga in med disken.....de gamla har fått sin välförtjänta frukost så nu är det bara resten kvar.....

Kram på er...och glöm inte att ta vara på dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0