Jobbarfredag

Hej på er.
Just nu sitter jag på jobbet, frukosten är undanstökad, liksom torkningen av golven så nu har jag en stund till eftertänksamhet. Imorse när jag åkte hit (ca 3 mil hemifrån mej) så funderade jag på varför bilen betedde sig så himla konstigt. Den liksom dansade och krängde och jag kunde inte förstå varför. Vägen var ju blöt och det var tre plusgrader...kanske punktering tänkte jag. Nej, det VAR halt, och då menar jag riktigt halt. Det var blöt isbark som man kunde åkt skridskor på. Jag körde ganska sakta sen kan jag lova sen ringde jag alla jag visste var ute på vägarna plus min mamma som jag vet går ut och går varje morgon så hon visste om att det var så himla halt. Lätt att halka och bryta sej.....
Idag ska jag försöka adventspynta lite, få upp ljusstakarna och så. Det ska bli så himla mysigt. Jag har köpt en ny adventsstake iår, jag är så himla trött på den där välsignade mossan som alltid blir torr och fnöskig och som sen sprider sej över bordet (och som ingen kan låta bli att pilla på) så i år blir det ABSOLUT MOSSFRITT hemma hos mej. Köpte en skitsnygg vit ljusstake för fyra ljus, jag köpte den i Skövde faktiskt. Lägger in en bild på den senare idag....lovar:).

Hoppas på en bra dag till er alla och ta det lugnt på vägar och trottoarer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0