Glida på en räkmacka

Gokväll...sitter och funderar på människor som har förmågan att bara glida med som på en räkmacka och inte ens reflektera längs resan. Jag funderar på om dom gör detta medvetet eller om det sker helt utan någon som helst kontroll. Jag vill tro att det är något som sker utom deras kontroll....för tänk om de sitter på morgonen innan de åker till tillexempel skolan eller arbetsplatsen; hm, idag ska jag se till att inte bry mej när vi arbetar tillsammans, om jag ser riktigt ointresserad och grinig ut kanske de skiter i att engagera mej i frågorna och då har jag en låååång sköööön slappardag. Nej, jag vill nog tro att det ligger i derar sätt att vara, de har inte förmågan att se när andra gör jobbet åt dem eller när de runt omkring har tröttnat på alla ursäkter och ointresserat dimmiga blickar. Jag vill inte tro att människan är en uträknande parasit utan föredrar att tro att den är en social, levande, empatisk , ärlig och samarbetsvillig varelse.

Stå upp och ta ansvar för ditt liv!!!!!

Kram på er och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0