Dags för adventsstök

Hej på er igen.
Nu är jag hemma efter en dag på jobbet, det var lika kul och givande som vanligt.

Har tänkt hänga mina julgardiner idag och såklart testa mina ljusstakar för imorgon ska de åka upp. Det är så himla trist när man tar fram dom samma dag man ska ställa fram dom och så funkar inte en enda. Det brukar vara så varenda år för mej att i alla fall ett par  av dom är svarta som natten. Jag har ju lite över en mil till affären och det är inte så kul att behöva ge sej iväg mitt i stöket så därför är jag förberedd i år. Har inte ni samma problem med era ljus, att de inte brukar funka. Sen glömmer man ju från år till år om nån råkade slockna innan man så prydligt stoppade undan dom för sommarförvaring...man borde ju fixa dom där och då men se det gör man inte för då vill man bara ha väck dom....åtminstone jag.
Gran har jag inte hämtat än heller men vi brukar göra så att Victor och jag letar upp en fin som sen Peter och Victor sticker och hämtar efter mörkrets inbrott....hehe, för ingen jul utan norpad gran...det har jag gjort sen jag var liten och jag minns mina skogsvandringar när jag, brorsan och våra föräldrar var ute och letade gran (som vi snodde såklart) med glädje. Det var hur spännande som helst......så ska det va så det så!!
Visserligen skulle det inte göra nåt om det var snö också för den absoluta myskänslan.

Ett år var jag ute ensam och norpade en gran, det var innan vi hade Victor, och då minsann var det snöstorm. Jag gick, långt som attan innan jag hittade "Mr Right" i granväg. Naturligtvis utrustad med en fogsvans av tveksam kvalité, sågade jag med mycken möda ner denna gran. Tänkte inte på att jag var tvungen att gå en jäkla bit hem med granen. Nåväl, jag ömsom släpade ömsom drog denna stackars barriga tingest och döm om min förvåning i snöstormen så var det en jäkla trafik. Varje bil som kom gjorde ju att jag fick springa ner i diket med granen och gömma mej....hjälp om nån sett mej med en nynorpad gran där mitt i vägen......Jag vet inte hur många gånger jag fick springa upp och ner i diket...fasen folk har verkliggen inte vett att stanna hemma fast det är snöstorm.
Nåväl, hem kom jag och den granen glittrade mycket vackert på julaftonen, även om det var lite skador här och var efter vårt gemensamma äventyr.
Numera hämtar vi alltid granen med bil.......

Dags att stryka lite julgardiner, ha det så gott tills vi hörs igen och var rädda om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0