Vitt vitt vitt

Åh vad träden är vita och vackra idag, alldeles fulla av frost samtidigt som det ligger som en vit disig dimma över alltihopa...vackert!!
Filmen "Sagan om de två tornen" var som jag redan visste alldeles magiskt bra. Aragorn är så mycket man så man nästan tappar andan.....eller vad säger ni? Filmen tycker jag förmedlar en massa bra saker även om en del scener är riktigt otäcka och krigen råa och brutala...bakom allt det förmedlar den vikten av äkta vänskap, den förmedlar vikten av att kämpa för det man tror på, det som är gott och det som är äkta.....och att man ska göra det tillsammans, över gränserna liksom....ganska aktuellt även idag tycker jag. Om alla människor kunde kämpa tillsammans och mot samma mål tror jag världen skulle vara en bättre plats att leva på. Jorden har inga gränser egentligen, jorden är rund......det enda vi behöver göra är att vara rädd om den och att vårda den tillsammans...ska det vara så jävla svårt?
Väldigt vad djupt det där blev nu då......men en del saker berör mer än andra, så är det ju.

Nåja, nu är det snart dax att börja med lunchen. Victor ska vara hos en kompis i eftermiddag och vi ska åka dit lite tidigare så jag hinner få mej en kopp kaffe innan också..hehe..eller hur Lisa?

Aragorn...för er som inte redan visste det=)

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0