Vitt vitt vitt

Gomiddag
Vaknade till ett fantastiskt landskap med ett fruktasvärt väglag. Väntar med spänning på plogbilen så jag kan åka och handla till helgen.
Jag har sovit som en liten gris inatt och jag fattar inte för jag hinner inte somna knappt förrän väckarklockan tjuter och det är dags att gå upp. Hur kommer det sej att nätterna är så mycket kortare än dagarna...särskilt när man är trött.
Nåväl, idag gick jag och la mej när Victor hade åkt till skolan, jag ja mej med intentionen att läsa lite men det slutade med att jag sov som en stock. Det var skönt och nu känner jag mej pigg och alert.

Ska snart dra på mej jackan och gå ut och skotta lite snö, och kanske ha lite snöbollskrig med Victor...kanske bygga en snögubbe...men jag är mer förtjust i snö än Victor så jag får kanske leka ensam i snön. Jag får börja stora övertalningen när han kommer hem från skolan.

Peter får väl ploga inatt och imorrn antar jag så jag antar att Victor och jag blir själva. På söndag kommer det fyra extrabarn som ska vara här under dan när deras föräldrar är på julbord. Sånt där julbord som jobben bjuder på och då brukar aldrig barnen vara  medbjudna. Men det är jag glad för för jag tycker det ska bli jättekul att ha dom här. Det blir barn från 10 månader till tio år här då och det ska bli så himla kul. Det är härliga ungar! + att de två äldsta är Victors bästa kompisar så det kommer att bli en härlig dag för honom också. Hoppas snön får ligga kvar!!

Nej, nu kallar snön....:)

Kram på er och glöm inte att njuuta av dagen, det tänker jag göra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0