Tisdag kväll

Ja hej på er igen
Tänk vad mycket jag tänkte jag skulle göra idag...och inte har det blivit nåt med nånting. Nåja, jag har handlat mat och fyrverkerier...och så har jag fikat hos grannen/kompisen..annars ingenting. Men det gör inget för det har varit en skön dag.

Imorgon ska vi ta oss till en grusgrop en lite bit bort bara, där hoppas vi att det blivit fin skridsko-is. Då ska vi skrilla lite och grilla korv..det ska bli jättemysigt.
Det snöar lite nu...gör det detsamma hos er? Inga mängder men i alla fall......Hoppas det inte blir plogbart för då blir det ingen rolig nyår för Peter...då blir det plogning...men näää, det blir nog inge mer.

Jag har diskat upp lite av julklapparna idag och jag har fått en glöggskål som man eldar med värmeljus under så glöggen håller sej varm. En sån himla bra grej...sen var det fyra glögglas med, superbra! Jag såg den naturligtvis på julafton men märkte inte att det var en sån som man eldar under. Tack mamma och pappa!

Ja ikväll har jag en smarrig kålpudding i ugnen...det med mycket lingonsylt kan man bjuda fint folk på minsannn....


Gokväll på er och kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0