Sol och helt underbart

Hej på er.
Här sitter jag med förkylningshuvud och tittar ut på en otroligt vacker dag. Solen står högt på himlen och det är ett par minusgrader, perfekt för en dag utomhus. Tror jag håller på att åka på nåt förkylningslikt igen, har ett tungt förkylningshuvud som jag måste mata med alvedon hela tiden. Huvet är som ett monster som blir ilsket om jag inte matar det...nåja, tur man inte är en man för då hade jag nog legat nerbäddad nu...hihihi, sorry alla män som läser men det är faktiskt dokumenterat att män har lägre smärtgräns än kvinnor.....jag läste nånstans att om män skulle vara de som födde barn, istället för vi kvinnor, så skulle mänskligheten dö ut. Skjut inte mej nu, det är inte jag som säger det utan det är nåt jag läst alltå.

Victor hostar och hackar och snorar än, skulle spelat träningsmatch mot Finnerödja idag men han får vackert hoppa över, det är dumt att riskera nåt..

Peter är med Tomas och hämtar en slåtterkross de har köpt, i Hagfors tror jag det var. Han kommer väl hem framåt kvällningen nån gång.

Vad mycket julklappar vi har att ta rätt på, jag har inte hunnit plocka iordning på alls mycket än. Ska diska lite grejer idag tänkte jag. Det enda egentligen som jag har tagit rätt på är juldekorationerna som jag har ute, en girlang med lampor att ha runt ytterdörren och en sån där vacker snölykta som lyser som jag har på trappen. Mina föräldrar fick för övrigt en sån lykta av oss också, ganska kul när det blir lika. Ett annat år gav vi mina föräldrar en scanner....och fick en exakt likadan scanner av mina föräldrar. Vi skrattade gott kan jag lova.
Min röda fleesetröja jag fick använde jag igår när Victor och jag tog en promenad i kolmörkret, den var jättevarm och skön. Fleese är riktigt värmande, nästan det enda som är riktigt varmt vintertid.

Tittade ni på Körslaget igår kväll? Jag tycker det är himla kul och underhållande. Magnus Karlssons kör tyckte jag var helt outstanding, jag ringde och röstade på den. Vilken gillade ni bäst??
Okej, Wells var också ganska bra...eller faktiskt riktigt bra...jag tror det kommer att stå mellan Wells och Karlsson....hoppas jag i alla fall. Fortsättning följer ikväll, och då kommer nån att få åka. Jag tror Nanne får åka..eller jag hoppas det för hennes kör var inte alls bra enligt mej då.....inte Lageylia eller vad hon heter heller för den delen. Ja, vi får se klockan 20 ikväll...spännande.

Nu ska jag börja förbereda lunchen, sen blir det nog en promenad i det vackra vädret...huvudet till trots.

Kramelikram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0