Snöigt värre

Hejsan hoppsan
Åååh vad jag bara älskar den här underbara snön, jag tycker det är superhärligt.......


Lite kallt kanske men ack så skönt=)


Har varit ute skiiitmycket i det vita guldet idag. Snöskyffeln har visst skaftet gått av på så jag ringde grannen för att fråga om de hade nån att låna ut, men det hade de inte tyvärr. Men när Victor och jag var till stallet och mockade förut så hittade jag en där, så då gick det fint att  skotta gården. Jag älskar att skotta snö, det blir så himla vackert när uppfarten blir sådär snyggt skottad med fina vallar. Mmmmm, det är en konst minsann=).

Har varit i Örebro idag, på universitetet på förmiddan, vi hade etikseminarium och folk från Unga KRIS var ju där och pratade. Folk som verkligen visste vad de pratade om, såna som hade varit där (alltså drogmissbruk, kriminalitet osv), såna som verkligen kunde säga "Jag förstår" när de pratade med sina klienter eller brukare som kom till dom. Tre fantastiska människor med tre olika, men ändå lika, livshistorier. Jag fick tårar i ögonen mer än en gång kan jag säga, inte för att jag tyckte synd om dom utan för att jag beundrade deras mod, deras viljekraft och deras kämparglöd. Vilken otrolig styrka vissa människor besitter, jag tror nog att alla människor har en sådan stark inre styrka, det är bara så att alla har inte behövt plocka fram den tack och lov. Fashinerande människor och människoöden.

Efter seminariet var vi alla lite tagna tror jag, vi fick nåt att tänka på...nåt viktigt........

Hungriga var vi så klart efter hela förmiddan utan mat och eftersom jag och mitt resesällskap skulle florera på Mariebergs köpcentrum efteråt så köpte vi lite mat av den berömda korvgubben (som idag var en korvtjej) utanför köpcentrat. Sen shoppade vi litegrann, jag hittade en del julklappar till Victor och Helena hittade en julklapp till sin sambo.

Jag tänkte lägga in en bild på min ljusdekorerade en men tror inte den gör sej nåt vidare, den är faktiskt snyggare i verkligheten även om jag trots mina ansträngningar inte fick upp ljusen ända upp. Nåja, här är den i alla fall

Älgarna har faktiskt gjort en ganska bra jobb med att formklippa den nästan varje år, har perfekt form tycker jag. Tack älgarna!!

Okej, imorgon ska det bli stora snökaoset om man får tro det man hör...har bunkrat upp med batterier till radion, burkmat för tre veckor och vatten på flaska...om man blir isolerad.
Jag skojar ju bara fattar ni väl:)

Stanna hemma imorgon ni som kan om det blir så illa som dom säger...ni som absolut måste ut, ta det varligt!!!!!!!

Kram på er 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0