Promenad

Jag har just varit på en stärkande promenad...och iskall. Höll på att frysa benen av mej...nej mamma, jag hade inte långkalsonger på mej och jag både skäms och ångrar mej. Hade tänkt gå riktigt långt men fick allt vackert vända med stelfrusna lår. Typiskt!! Tänk att man aldrig blir vuxen när det gäller att klä sej.
Men en liten promenad blev det i alla fall, bättre än inget i alla fall.

Victor är hos grannpojken och leker och Peter är inte hemma än så jag är helt själv...urtrist. Nej då, jag ska slänga mej på soffan ett tag tror jag. Har varit trött i flera dar nu, ja ända sen jag var sjuk faktiskt, tror inte man hämtat sej riktigt än. Men men, det blir väl knappast bättre för att man gnäller heller.....

Vi ska ha opponering på andra gruppers arbeten i början av nästa år...minns inte datumet men jag tänkte skriva ut det arbetet min grupp ska opponera på och börja läsa ordentligt. Opponering är när man ska granska ett arbete och hitta eventuella missar och lyfta fram bra saker. Man ska helt enkelt hjälpa en annan grupp att få ett bättre arbete, samtidigt som man själv blir hjälpt av en annan grupp. Jag tycker det är ganska kul för man lär sej så mycket av andras arbeten, sen är det inte kul om det arbetet man fått sig tilldelat är svårt att förstå och fullt av missar, men det har jag aldrig varit med om som tur är. Jag tycker det är roligare att lyfta fram det som är bra än att lägga fram det som är mindre bra. Det bra är viktigare än det "dåliga" och jag blir förbannad när någon bara risar någon annans arbete. Det ligger för mycket arbete bakom för att man inte ska lyfta fram det som är bra....så in i helvete mycket arbete.

Nåväl, nu ska jag koppla in skrivaren och få mej ett arbete i handen, det handlar tror jag om kuratorns roll i nätverksmöten vilket ska bli skitspännande att läsa. Antar att det är nätverksmöten inom psykiatrin men jag är inte säker, det lär jag veta snart. Alltså, dags att plugga lite

Dagens citat måste bli

"Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg".



Kramelikram

Kommentarer
Postat av: tess

mmm de finns fler smidiga å goda recept under fliken recept... flera som testat grejjer där å blitt nöjda.



Ja nu börjar de bli fåglar å nu kommer de gå fort.



Gid fortsättning nu.... //Tess

2008-12-27 @ 15:43:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Lotta

hej där!

Fy på dig du måste ta hand om dig och klä på dig ordentligt.Nu låter jag som en mamma,hihi.

jag kanske inte ska säga för mycket,är nog lite sådär jag oxå..man tror inte man fryser.

Nu blir det bubbelbad och det ska bli så skönt,det är ju kallt ute ju.Kramen och trevlig kväll

2008-12-27 @ 19:39:07
URL: http://lottaohrn.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0