På jobbet

Hej hej igen.
Nu sitter jag på jobbet och väntar på att det ska bli dags för eftermiddagsfikat. Det spelas julmusik och är jättefint julpyntat.
Ska till en annan avdelning sen, lite pirrigt eftersom jag aldrig vart där förut men det löser sej nog. Ska bara hjälpa till med de som man måste vara två för att lägga.
Det var lite halkigt på vägen hit, de blöta vägbanorna hade frusit till lite.
Hm, sitter och funderar på vad jag ska handla imorgon, måste ju helst få med mej allting på en gång eftersom jag har en bit att åka till affären. Jag har fått den stora äran att baka julaftonstårtan och ta med till mina föräldrar, jag vet inte riktigt vad jag ska göra för tårta men ska kolla lite recept ikväll. Inte värt att göra för avancerat så det blir misslyckat, får nog bli en alldeles lagom tårta.
Imorgon ska vi plocka granris och tallris som vi ska använda och göra julfint utomhus också. Lite granris på trappen och fint tallris i ett krus, tallriset tänkte jag dekorera med lite röda kulor och sen har jag en ljuslykta som ska stå bredvid. Det kommer att bli jättefint tror jag.
Nu ska jag börja förbereda kaffet här men vi hörs ikväll igen.

Brummelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0