Nattsvart

Gokväll på er.
Ikväll är det verkligen nattsvart ute, inte alls sådär ljust och månklart som det varit de andra kvällarna. Ikväll tar jag bilen till stallet...men det är mycket för att Victor ska kunna följa med trots sin feber.
Tänk vad lycklig man blir som mamma när ens barn sent på eftermiddan säger "Jag är hungrig" efter att ha legat hela dan utan att vilja äta. En underbar känsla faktiskt...eller vad säger ni alla morsor därute?

Skulle vara spännande om någon skulle vilja dela med sej av sina julklappstips på min blogg. Själv har jag otrolig idétorka i år. Jag har läst om olika idéer som mest ska gynna moder jord och dess invånare egentligen och det tycker jag är helt fantastiska julklappar. Jag var inne på Actionaids hemsida och där har de ett koncept där man kan köpa exempelvis en by-barnmorska för 500 kr, en get för 200, skolböcker för 150 och mycket mer. Om jag förstod det rätt så köper man något av dessa saker till en by och får ett slags gåvokort som representerar den gåva du köpt. Kan vara bra att ge till nån som faktiskt har allt.......till mina föräldrar kanske...som faktiskt har allt, eller hur mamma?? *ler*

Annars kan man ju köpa en andel i nån häst, ska vara ganska populärt...och ganska dyrt såg jag när jag kollade.

Man kan också köpa en stjärna och ge bort......den klappen tycker jag i och för sej är urskum....för vem kan säga sej äga stjärnorna och sen sälja dom vidare. Ganska sjukt egentligen...borde vara kriminellt att lura folk så........vem äger stjärnorna???

Man kan också köpa olika saker för att på så vis rädda olika utrotningshotade djurarter....ja, jag vet inte.
Jag letar efter den perfekta klappen så här 1,5 vecka före jul......ute i god tid som vanligt.

Hjälp....någon?????

Dags för hästarnas kvällsbestyr.....ut i snön alltså

Kramiz på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0