Lös-te

Mm ni, jag är antagligen otrooooligt sen med detta fenomen men jag har upptäckt lös-teét. De finns ju i en mängd olika smaker och den ena är faktiskt godare än den andra sorten. Jag har alltid köpt Yellow Label eller Earl Grey påste.....och faktiskt varit ganska nöjd med det.
På min affär, eller där jag brukar handla alltså, finns en hylla full med olika tesorter som man får ta själv i små papperspåsar, det finns allamöjliga sorter och det är så bra för man kan lukta på dom där de ligger helt oskyddade från allehanda nysningar och bakterier. Undra hur många som luktat på de teérna och råkat nysa eller så.....urk.....nåväl, det ska vi inte grotta i nu. Okej, man kan alltså lukta på dom och en del luktar vanilj, en del luktar blommor och en del luktar ingenting. Jag skulle ju aldrig köpa ett te som inte luktar nåt men däremot vet jag att det finns ett lakritste som jag är ute efter. Det fanns i Nynäshamns hamnkvarter när vi var där i somras. I hamnen där finns allehanda små affärer men olika hantverk, choklad, te, garner ja allt möjligt. Det är supermysigt att strosa omkring där (även om det faktiskt regnade när vi gjorde det i somras). Nåväl, där sålde dom lakritste och min kompis köpte en påse. Hon sa det var jättegott så jag ska försöka få tag i en påse utan att behöva åka till Nynäshamn igen, även om det skulle vara trevlig.
Okej, tillbaka till "min affär" igen nu då, de har åxå färdigpaketerat löste men det kan man ju inte lukta på. Jag som är alldeles ny i tedjungeln har ju ingen aning om vad ett te som heter "Lust och fägring" smakar. Det ger ju inte ens en hint av namnet. Stor varning för Grisen i säcken-köp där.
Nu köpte jag faktiskt Lust och Fägring när jag handlade sist och det var faktiskt riktigt gott.

Sååååå, nu ska jag gå och ta mej en kopp Lust och Fägring....blir väl det enda som kommer att hända på det temat ikväll med en gubbe som sovit 2 timmar på fyra dygn och som just nu drar stora stockar i bingen.

Puss och Kram mina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0