Läckage

Ja gomiddag på er
Tänk när jag skulle lägga mej inatt skulle jag som vanligt dra ur kontakten till ljusstaken upptäckte jag en stor vattenpöl under elementet i köket. Väckte raskt Peter och vi konstaterade att elementet gått sönder....en spricka som pytsade ut vatten i en strid ström. Shit pommfritt......vad gör man kl 23 en lördagkväll?????
Vi ställde kärl under elementet och väntade på att trycket i elementet skulle minska och det gjorde det, 2 timmar senare hade det slutat rinna. Nu får vi elda vääääldigt försiktigt och verkliggen hålla stenkoll på elementet så det inte börjar rinna igen, det är ju inget öppet idag som säljer såna grejer...tänk att allt sånt där händer 1. när det är kallt ute och 2. på helgen när inget är öppet.
Nåja, tur att jag upptäckte det annars hade det varit dags för golvbyte i köket också...pga vattenskador...så jaa, jag är tacksam att det faktiskt gick bra.

Idag blir det en ganska lugn och skön dag...vi ska kolla om mellandagsrean erbjuder nån bra teve...vi ska köpa en ny teve är det tänkt men det påstås att det kommer att bli ännu billigare lite senare in på rean...nåja, vi får se.

Nu är det dags att göra nåt nyttigt...hehe...vad skulle det vara då tro........Nåja, alltid hittar man på nåt.

Vi ses och hörs senare under dagen.

Kramelikram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0