Kvällsfundering

Hej igen.
Sitter i sängen...hehe, som vanligt....tumlarn knackar och går. Jag kom och tänka på gamla filmers betydelse..jag tänker på såna där filmer man kan se om och om och om igen.....jag har några såna där favoriter och så har jag nån som blivit en sån där sjuklig plåga som jag kan alla repliker i....jag snackar Dirty Dancing.....har inte alla velat byta liv med Baby nån gång? Tänk er själva att åka på ett trist töntigt summercamp med föräldrarna och träffa drömprinsen...Patrick Swayze...ja, vad säger man. Åh vad jag har gråtit och skrattat till den där filmen, jag har sett den över 50 gånger och kan faanimej varenda replik...helt sjukt men jag diggar den lika mycket än.
En annan sån där film som jag kanske främst kommer ihåg från förr i tiden (förr i tiden, det låter som om man är nån slags utdöd dinosaurie), men i alla fall. Den här filmen grät jag floder till och den heter Endless love. Brooke Shields hade den kvinnliga huvudrollen och det handlar om en kille och en tjej som är otroligt kära men av nån anledning (som jag glömt) förbjuder tjejens (Brooke Shields) föräldrar dom att träffas mer. Killen ska då försöka spela hjälte och tänder på tjejens föräldrars veranda och så ska han låtsas komma förbi och rädda hela familjen....detta misslyckas så klart och han åker i fängelse. De unga två älskar varandra fortfarande och för evigt...därav titeln Endless love. Jag har inte sett den ute nånstans på hur länge som helst....det kanske är som med "Trazan och Banarne" att filmen blivit raderad, tappad och glömd....sorglig var den i alla fall, och hur bra som helst. Nån mer som sett den och minns?????

Jag vet i alla fall att min mamma kommer ihåg Lilla huset på prärien......tänk vi laddade med hushållspapper (eller skithuspapper), sen satte vi oss och tjööööt ikapp. Det var underbart!!! Tänk vilken bra serie...men förutsägbar till max, men bra som sagt.

Ja, nån mer film...joooo, nu vet jag, har ni sett Pointbreak med Keanu Reeves? Ååååh det är åxå en sån där underbar smäktande kärleksfilm men den här är också en slags polisfilm...eller nåt sånt....Keanu infiltrerar sig med ett gäng surfare (Patrick Swayze m fl) för han misstänker att det är en rånarliga.....ja, många beachscener, surfingscener, kärleksscener, actionscener you name it....den är i alla fall kalasbra.

Gud vad jag tjatar...om en massa skit egentligen....

Nåväl, hyr en bra rulle och GRÅÅÅÅT för det är nog de bästa filmerna tycker jag...hur man nu kan gilla att gråta men det är skönt när man inte gråter för sin egen skull kanske. Nåväl, jag gillar snyftare i alla fall...om nån missat det.....

Sov så gott nu alla raringar...särskilt du Peter för det behöver du.

Puss å hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Sandra

Se "P.S I love you", den gråter jag floder till. Ser alltid på den när jag vill gråta ut. Kram!

2008-12-09 @ 21:36:32
URL: http://sandramelin.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack för tipset Sandra, den har jag inte sett. Kram tillbaka

2008-12-09 @ 21:39:08
URL: http://lamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0