Jävla ärtor

Gokväll i stugorna.
Idag har jag varit i Lundsbrunn. Till och med fått en guidad tur genom otroligt vackra områden. Jag hade ingen aning om att det fanns så mycket vackra hus där och för att inte tala om själva kurområdet med hälsobrunnen och vackra stigar att gå på. Underbart vackert, Tack Helena.
Vi har haft en underbar dag överhuvudtaget med både allvar och mycket skratt.
Shit jag satte en jävla ärta i halsen när vi käkade lunch idag. Kom inte och påstå att det är nyttigt att käka sallad för jag kan tala om att det är livsfarligt. Vi satt och käkade i lugn och ro när jag drog efter andan och skulle säga nåt när en jävla ärta flög ner och proppade till luftstrupen totalt. Jag studsade upp och försökte först svälja ner det lilla runda gröna monstret men när det inte gick började jag ...ja...ni vet låta sådär fantastiskt äckligt HUÄÄÄÄ HUÄÄÄ HUÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖ EEEEE HÖÖÖÖÖ hm, jättefräsch med munnen full med sallad...stackars Helena...Nåväl, rätt som det var flög det lilla monstret loss och jag hade ätit färdigt......sååååå ingen mer sallad för mej tack, inte med ärtor i alla fall. Mardrömslunch blev det.

Jaja, sen jobbade vi på som bara den och har hunnit jättelångt med vårt arbete vilket känns otroligt skönt med tanke på att det ska vara klart om en vecka. Vi jobbade länge.
Vikarieanskaffaren ringde mej idag och undrade om jag kunde rycka in och jobba men idag gick det inte för Peter körde bud till Ludvika och skulle bli sen så det körde ihop sej med barnvakt. Med facit i hand så hade jag inte ens hunnit hem tills jag skulle ha börjat jobba så det var tur att jag tackade nej. Jag älskar verkligen att jobba med de gamla och arbetskamraterna där är fantastiska så på det viset känns det lite trist att jag inte kunde idag. Men det går väl fler tåg får jag hoppas.

Hemresan gick finfint, hade saltbilen framför mej så det var nog halt men jag körde i sakta mak så hem kom jag.

Jag har kollat på Jerry Springer, ni vet den där showen där folk förnedrar sig i TV genom att avslöja att dom är otrogna eller att de inte älskar sin partner mer osv . Vilka fighter det blir! Peter, min man, tycker detta är ett mycket faschinerande och roligt program och skrattar högt när de ryker ihop. Ja alla har vi olika humor minsann.....

Imorgon är jag ledig och då tänkte jag ta en välbehövd frukosttupplur, det ska bli urskönt så våga inte ringa mej före elva....minst, hahaha.

Dags att krypa ner mellan lakanen. Ska plugga lite innan jag somnar.

Ha en fantastisk kväll och natt och kom ihåg:

ÄRTOR ÄR LIVSFARLIGA, GÅ INTE PÅ MYTEN ATT SALLAD ÄR NYTTIGT!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0