Irritationsmoment

Hej på er
Konstigt väder vi har. Har som sagt varit och helghandlat och döm om min förvåning när vi kom in till Degerfors och det inte fanns en snögnutta utan regnade för fullt. Stackars Degerforsare.

En grej irriterar mej otroligt mycket ute i trafiken och det är traktorer och andra "arbetsfordon". Varför behöver inte de blända av som vi "vanliga" bilister. En del traktorer åker till och med och har sina starka backlampor rakt i nyllet på oss krakar som inte alls har såna strålkastare att konkurrera med. Nej, det borde vara en lag som säger att även såna fordon borde ta hänsyn i trafiken...eller finns det en sån och de bara väljer att skita i den??? Otroligt irriterande är det så jag har slutat blända av när jag möter traktorer som kopplat in hela arsenalen på taket...inte för jag tror de bryr sej om mina små ficklampslampor på bilen men det känns jävligt bra för mej i alla fall.

Nej ni bönder, skogsarbetare och andra med starka lampor i miljarder, blända av för faan innan nån kör av vägen som ni möter!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0