Fortfarande jobbet

Gokväll.
Sitter fortfarande på jobbet, är ungefär en timme kvar sen får jag gå hem. Det har gått fantastiskt bra och som jag redan sagt så är alla så himla snälla och goa här så man behöver inte oroa sej för att göra fel. Skönt!!

Pratade med Peter förut och han och Victor har varit och fixat en gran idag, de har tagit in den så det är bara vi klär den imorgon. Peter sa den var "lite klen" men jag är säker på att den duger fint. Jag frågade om den var så klen så den inte skulle orka hålla grenarna uppe när man hängde i ljusen, men det var den inte sa han och det kan ju vara skönt.

Tänk va mysigt det ska bli att julpynta imorgon, plocka gran och tallris, åka och handla julmaten.....Såg ett recept på saffranssill...låter väldigt juligt och jag tror jag kanske ska försöka göra den. Jag brukar inte lägga in sill själv, vet inte varför men jag antar det beror på att jag inte är nån sillälskare direkt. Gravad lax är också en sån där grej som jag inte gillar på julbordet...rå fisk..huvva vad äckligt. När jag jobbade på ett gästgiveri för X antal år sen så gjorde vi konjaksgravad lax där, då var man tvungen att springa i kylen och smaka på den innan den var klar för att känna så smaken blev perfekt...urk...det var det värsta jag hade men blev tvingad till denna fruktansvärda handling. Det plus det faktum att vi var tvugna att smaka på rå köttbullsmet har lämnat djupa spår kan jag lova.

Jösses vad jag pratar en massa skit.......

Ja, bäst att återgå till jobbet....jag får ju faktiskt betald för att vara här så då är det bäst att göra rätt för sej åxå...kan ju inte sitta här och leka....måste jobba....måste jobba.....

Dagen ordspråk måste därför bli

"Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre".

Kramelikramar och en fin vinterbild


Kommentarer
Postat av: tess

Hej där... de där låter BRA ja vill gärna bli omnämd ha ha ha..



Du när du svara hos mig ska du skriva din bloggadress inte min... då länkas ditt svar till din egen blogg å du får fler besökare.. nu hade du skrivit den från mig... blir ju tok de.



Hoppas du får en underbar jul nu Anki!!!!



Tess

2008-12-22 @ 11:14:36
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0