Ernst

Hej igen.
Jösses vilket mysigt program jag har sneglat på nu. Ernst K...nånting heter han den där mysmannen som pratar med både mysiga och konstiga ord...hade nåt julprogram där han gjorde olika julpynt i ett hus. Han dekorerade både utomhus och inomhus men det jag fastnade för mest var de underbara ljuslyktorna av is som han gjorde. Han hällde vatten i en hink och hade den ute över natten. På morgonen hade det ju frusit längs kanterna så det blivit en slags skål. En helt underbar ljuslykta blev det i alla fall. Det krävs ju vissa ingredienser som vi inte har här och det är minusgrader och gärna lite snö för den extra rätta känslan.
Fasen vad jag vill ha snö och kallt till jul...jag vill fylla min uppfart med vackra islyktor som lyser i vintermörkret....jag vill verkligen ha vinter....JAG VILL JAG VILL JAG VILL!!!
Men vad hjälper det att gnälla......inte ett dugg förmodligen.
Man kanske skulle flytta norrut.......där har dom kallt och snö....där kan dom göra islyktor......

Dagens citat måste bli

"Jag begär ingenting men jag vill ha allt"

Kramar från mej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0