En bra dag

Hej hej. Idag har varit en sån där bra dag, trots viss försovning imorse. Försovningen gjorde att jag intog Mariestad med ett något ostylat utseende...då menar jag värre än vanligt.
Vi (min lilla triogrupp) satt på cafe´Ströget som är ett skitmysigt cafe med underbart fikabröd och gott kaffe, massor med tesorter och till och med enklare luncher. Vi satt där hela dan och åt frukost, lunch och fika där...jag käkade världens största chokladboll med pärlsocker på. De spelade gamla härliga jullåtar typ Do they know it's christmas, Last christmas och fler som jag inte kan namnen på men som jag känner igen och kan sjunga med alternativt nynna till....mest nynna kanske hehe. Det var hur mysigt som helst, de hade även julpyntat med massor av nejlikefyllda apelsiner i taket över disken och stora röda kulor i övriga taket...skitfint.

Trots denna, eller kanske tack vare, fick vi massor gjort på vårt utvärderingsarbete som vi slitit med ett bra tag nu...känns som en evighet men det rör sej nog bara om några veckor. Vi har skrivit klart allting och ska bara ägna kvällen åt korr-läsning....urskönt.

Det flög några knappt synliga snöflingor i luften när jag åkte hemåt, men de flög nog bort lika fort för det blev inte ett dugg vitt på backen.

Imorse scannade jag grannens trädgård i jakt på husbilsnycklarna....no luck.....

Imorgon ska det bli Örebro igen, etikseminarium. Ska bli ganska kul för vi får träffa folk från Unga KRIS som vi ska diskutera med. Spännande.
Kanske ännu mer spännande är det att vi ska knalla på stiliga Marieberg efteråt, ska försöka hitta lite julklappar åt Victor tänkte jag. Vet inte riktigt vad men Peter och jag ska kolla igenom hans önskelista ordentligt ikväll. Han har en låååång önskelista, precis som det ska vara.
Det är helt underbart med jul, all den här spänningen före och att inte kunna somna dan innan och sen den pirriga julaftonsmorgonen när allt är klart och man bara kan njuta av glittriga förväntansfulla barnaögon.

Kalles jul klockan 15 är en annan sån där helig grej när det gäller jul. Tänk de barnen som växer upp nuförtiden ser inte på samma sätt på det där med Kalles jul som vi som knappt hade färgteve när vi växte upp. Tänk nu går ju tecknade barnprogram nästan dygnet runt, alla dom här KalleAnka-filmerna har de sett tusen gånger.
När jag var liten var höjdpunkten Drutten och Jena, Vilse i pannkakan med superläskiga storpotäten och Lillstrumpa och syster Yster (visserligen var jag lite äldre då). Men grejen är att jag kollade inte på teven mer än en gång per dag och då var det barnprogram på en kanal en viss tid på kvällen. Inte undra på att man satt som klistrad när det efter sportspegeln visades Tom och Jerry och för att inte tala om EN HEL TIMMES tecknat på julaftonen. Då var det heligt med tecknat, nu får man nästan tvinga ungarna att kolla den där timmen på jul för det är inte varken ovanligt eller särskilt speciellt med tecknat för dom.
Tänk vad teve har förstört våra heliga jular med sitt äckliga utbud av tecknat året om och dygnet om.

Nu ska jag korrläsa vårt arbete......

Ni som kan kolla på teve i lugn och ro önskar jag en skön tevekväll....helst utan tecknat då för det sparar vi till julafton.

Kramar i massor till er alla

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alla tv-program var bättre förr =) trots min ringa ålder tycker jag det har blivit jätte stor skillnad på bara några år. Kram!

2008-12-10 @ 21:16:04
URL: http://sandramelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0