Dan före dan före......

Hej hopp vilken aktiv och fantastisk dag det här har varit. Victor och jag var till Degerfors och handlade julmaten idag, vi var till systemet och köpte en ägglikör till svärmor och hjortronlikör till Peters bror. Smarrigt...ja en Sheridan´s till mej själv faktiskt....mmmm, det är gott det.
Hahaha, blir så full i skratt när jag tänker på min julkorv som ligger och småsjuder i pannan ute i köket...han är alldeles skinnlös stackarn..jodå pappa, jag lät den inte koka hårt utan på svag värme precis som du sa men det hjälpte inte....skinnet ligger och bubblar runt i ena änden i pannan och korven, näck, i den andra. Nåja, den kanske går att äta ändå.
Köttbullarna är stekta, skinkan står på spisen, strömminglådan fixade Victor och resten tar vi imorgon. Vi har pyntat och klätt granen så det är helt fantastiskt mysigt just nu.
Trots en otroooligt klen gran (som faktiskt svajade när toppstjärnan sattes i) så blev den jättevacker när den blev klädd.

Ja, nu ska jag titta på Anne på Grönkulla på teven. Den boken, eller böckerna, tror jag alla utom jag har läst.

Våra Holländska grannar (som har grannhuset som feriebostad) kom hit med lite gåvor förut, jordnötssmör, lakritsgodis, straatwaffels (sega kex med honung emellan, jättegoda) och en flaska champange till nyår. Vi blev glatt överraskade, det är väldigt trevliga människor. Peter tycker det är lite jobbigt eftersom de bara pratar engelska med oss, han kan ju inte ett ord engelska. Men det brukar lösa sej ändå.

Nej, nog pratat för idag,.....ska mysa framför teven ett slag....har varit en lång och härlig dag som känns i kroppen.

Kramelikram

Kommentarer
Postat av: tess

Som tur e har vi två kameror men Daniels e så mycket större... så de e ju lite smidigare med min lilla... men men...



Kram kram å GOD JUL!!!



Tess

2008-12-22 @ 21:28:20
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de e spännande. Tycker även jag fast ja har upplevt de massa gånger... De e lika spännande varje gång. //Tess

2008-12-23 @ 12:47:02
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0