Äntligen fredag

Hej på er alla fredagsyra vänner
Dagen här hos mej har varit otroligt lugn och skön. När Victor åkt till skolan imorse släppte jag ut hästarna som helt snötokiga galoperade ut ur stallet. De gillar verkligen snö de åxå. Som vanligt en runda runt hägnet för mej eftersom snön är tung så den tynger ner bandet. Måste verkligen fixa det där, måste nog byta band så vi får ett smalare som inte snön fastnar så på.
Nåväl, sen lyxade jag till mej och lade mej på soffan och sov ett slag, det var underbart skönt.
Vaknade till ett ännu vintervitare landskap....ååååh vad det är vackert.

I eftermiddag har jag skottat snö, som ni vet att jag älskar, men idag var det otroligt halkigt under snön. Jag har faktiskt ramlat två gånger idag, första gången när jag skottade....fötterna bara kanade och jag hede ingen som helst kontroll vilket var ganska läskigt. Kändes som om jag bröt båda handlederna, men det gjorde jag förståss inte för då hade jag ju inte suttit här nu.
Andra gången var jag på väg till brevlådan när fötterna bara ville hinna före igen, plums så låg jag där mitt i vägen. Vad snabb man är upp när man ramlar sådär "offentligt", jag känner inte ens efter om jag slagit mej förrän jag står i givakt och ser mej om. Visserligen är väl oddsen att nån ska se mej inte särskilt höga eftersom jag inte ens har nån större trafik av folk där jag bor men man vet aldrg. Jag tror det är instinktivt att man skuttar upp sådär fånigt...för varför kan man inte bjuda på ett skratt, okej, jag ramlade, det gick bra, det är okej att skratta för det såg faktiskt himla lustig ut när jag gled iväg med armarna fäktande för att sen landa på rumpan i ett moln av snö. .....jag skrattar också. Hm, kanske skulle prova nästa gång jag sätter en rova.

Ska försöka väcka Peter nu för han tror att han ska orka åka på julbord med sitt jobb efter 30 timmars snöplogning och två timmars sömn.....bäst jag ruskar lite på honom för jag lovade det men jag tänker inte tvinga upp honom om jag säger så.

Vi kanske hörs ikväll igen.
Ta det lugnt därute för snön och halkan är lite förrädisk idag. Om ni mot förmodan skulle trilla, och det utan att slå er förståss, så bjud på ett skratt, för det ser faktiskt skitkul ut när man sätter rumpan i backen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0