3dje advent

Ja då firar man tredje advent då, bara lite drygt en vecka kvar till jul...och massor kvar att göra...va bra det känns.

Tredje advent och tö känns inte nåt vidare bra det heller....Var till Degerfors förut, var tvungen att handla lite eftersom till och med kylskåpet började gå ner i vikt.
Vägen var otroligt slaskig och bilen gled liksom ovanpå denna geggiga sörja. Idag hjälpte det inte med dubbdäck inte...jodå, jag höll mej allt på vägen men det gick lite vingligt. Men hem kom jag och kylen är nymatad och rapad så nu reder vi oss ett tag till.
Örebro imorgon, då får vi veta hur tentan ska gå till, det ska bli spännande tror jag....eller inte.

Jag köpte vit kristyr så jag tänkte baka bigga pepparkakor och dekorera lite och sen hänga dom i fönstret tillsammans med nejlikeprickiga apelsiner. Åååhhh, det luktar ju sååååå himla gott...luktar jul helt enkelt.

Jag köpte också cocosfett som jag ska göra fågelgodis av, jag smälter cocosfettet i en gryta, sen blandar jag i fågelfrön och blandar kring det ordentligt. Sen tar jag en blomkruka och trär ett band genom bottenhålet ocu ut genom det stora, sen käller jag den "mumsiga" geggan i krukan. När det torkat hänger jag upp det i träden härute och fåglarna älskar det. De behöver ju mycket fett nu.

Japp, hej med er på en stund, nu väntar pepparkaksdegen....och neeeej då, jag skaaaaa inte äta upp hela, jag loooovar.

Kommentarer
Postat av: Annica

Nu blev jag också sugen på att "göra" fågelmat! Angående sanden du skrev om i tidigare inlägg..Ofta blandas salt i gruset och det tycker fåglarna är mumsigt..Men fåglar äter även grus för matsmältningens skull, kanske vore nåt;) Hör av mig om jag testar det nån gång;)!

2008-12-14 @ 17:37:08
Postat av: Anki

Hahaha, ja lova att berätta hur matsmältningskuren gick:). Ja, saltet måste det nog vara ja...de var i massor i grussträngen så nåt smaskigt måste det ju vara....såååå, om nu inte alla Lämås fåglar har svåra matsmältningsproblem så var de helt enkelt bakis och var "dödligt" sugna på salt där mitt i vägen...eller kanske en kombination.

2008-12-14 @ 21:00:24
URL: http://lamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0